העמותה מקיימת את האירוע מזה שנים רבות, אך השנה התקיים האירוע גם לנערות בגיל מצווה ששכלו את בני משפחתן מה7 באוקטובר – מאז שילשה העמותה את פעילותה. בין הנערות היו גם האחיות הללי וטליה ראוכברגר, שאחיהן הגדול שילה, נהרג בשירותו הצבאי ב7 באוקטובר. שילה, ז"ל היה גם מתנדב בעמותת "משפחה אחת".

האירוע התקיים בקדמה, ממילא, בירושלים, בנוכחות השר להגנת הסביבה עידית סילמן, שהגיעה לברך: "פגשתי הערב בנערות אמיצות שבחרו לחגוג, חרף מה שעבר עליהן, את המעבר מילדות לבגרות. זו מעלה גדולה לשמוח בבת מצווה ואני שמחה ונרגשת שזכיתי לקחת חלק בחגיגה שלהן עם משפחותיהן. אני מאחלת להן שיגדלו להיות נערות שמחות, מאושרות ומלאות באהבה וחום. תודה לעמותת "משפחה אחת" שמאז ה- 7 לאוקטובר עושה כל שניתן ללוות, לסייע ולשאת בעול השכול המשותף של המשפחות ועם ישראל. משפחה אחת שהוקמה למען נפגעי הטרור ובני משפחותיהם בישראל הסובלים מפגיעות פיזיות ונפשיות מתמשכות וזקוקים לשנים ארוכות של תמיכה, שיקום וליווי הם בית חם שמלווה מהרגע הראשון – ולכל החיים בית חם הדואג כי המשפחות לא יהיו לבד. זוהי לא רק המשימה שלכם, היא של כולנו כחברה שהיא משפחה אחת."

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן. צילם מאיר פבלובסקי

הנערות רקדו, הכינו עבודות יצירה מרגשות במשותף וחוו פעילויות מאחדות ומחברות רגשית וחברתית.
שנטל בלזברג, מנכ"לית העמותה, והמייסדת של העמותה, יחד עם מארק, בן זוגה, אמרה בנאומה בערב כי: "במשפחה אחת, כמו במשפחה – מותר לכאוב ולדבר על הכאב, מותר לבכות ומותר הכל. במשפחה אחת, כמו במשפחה – שמחים האחת עם השנייה, ומודים לה' על הקשר המיוחד הזה. במשפחה אחת, כמו במשפחה – חוגגים גם כשקצת קשה, ומרגישים עטופים ומחובקים תמיד. אתן יודעות, ילדות יקרות, בת מצווה זו לא רק הזכות להיכנס בעול המצוות. מצווה בעברית זה גם מלשון צוות, מלשון חיבור. בת מצווה זו הזכות להיות עוד יותר חלק שמחובר למשהו גדול ונצחי, חלק מעם ישראל".
חני שלמה, אשתו של אדיר ז"ל, שוטר מתחנת שדרות שנרצח ב7.10 כתבה: "קודם כל רוצה להוקיר תודה לעמותה משפחה אחת שמחתם אותנו ונהנינו מאוד התרגשנו צחקנו ובכינו היה מאוד כייף. שנדע ימים טובים ושקטים ורק בשמחות של כולם".
סימה גולימה, שבתה, אוריה, חגגה בת מצווה: "תודה רבה, היה מאוד, מרגש הבת שלי נהנתה לה. ב7.10.23 בעלי, שמואל סמצאו גולימה ז"ל, נרצח. הוא היה שוטר בתחנת שדרות. אז רוצה להודות ל"משפחה אחת"".

אוריה וסימה גולימה. צילם: מאיר פבלובסקי