גמלאי מד"א, חובש ונהג אמבולנס ישראל וולטוך ז"ל הלך לעולמו "מוותיקי תחנת מד"א בירושלים, שהציל חיים רבים״.

מגן דוד אדום מרכין ראש על פטירתו של ישראל וולטוך ז"ל, תושב ירושלים גמלאי מגן דוד אדום, חובש ונהג אמבולנס ותיק, שנפטר במוצאי שבת בגיל 92. וולטוך ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין גבעת שאול בירושלים כשהוא מותיר אחריו 3 ילדים, 8 נכדים ו-11 נינים.

וולטוך ז"ל, יליד ישראל, החל את דרכו במגן דוד אדום בשנת 1967 כנהג אמבולנס בתחנת מד"א ירושלים, עיר מגוריו. הוא שימש כחובש ונהג אמבולנס עד שיצא לגמלאות בשנת 2011, לאחר כ-35 שנים בארגון. במסגרת תפקידו במד"א, וולטוך העניק שירות רפואי מציל חיים גם במהלך מלחמות, מבצעים צבאיים, פיגועי טרור ומקרי חירום רבים נוספים. לאחר שיצא לפנסיה, הקפיד וולטוך לשמור על קשר קרוב עם עובדי ומתנדבי תחנת ירושלים.

בועז אלינסון, חובש בכיר במד"א וחבריו של ישראל וולטוך ז"ל, ספד לו: "ישראל ז"ל היה מוותיקי מד"א בירושלים, היה מאוד מעורב במרחב כולו והיה אדם משכמו ומעלה, מקצועי במיוחד בעל אהבה גדולה למקצוע ולאנשי התחנה. היה נלחם למען המטופלים וחנך דורות רבים של מתנדבים ועובדים במרחב. אני מכיר אותו מאז שהגעתי לארגון כמתנדב נוער, התנדבתי אצלו באמבולנס והוא סייע לי רבות להתקדם מקצועית. אני שולח תנחומים גדולים למשפחתו".

אורי שחם, מנהל מרחב ירושלים במד"א: "איבדנו חבר יקר ודמות מוכרת ואהובה מאוד בתחנה, במשך עשרות שנים. ישראל ז"ל היה מוותיקי התחנה שהציל חיי אדם רבים מכדי לספור במהלך 35 שנות פעילותו במדי מגן דוד אדום. ישראל היה הישראלי היפה, שתמיד היה ראשון לסייע, לעזור ולהציל. מותו כואב לכולנו ואנו שולחים תנחומים גדולים וחיבוק למשפחה ולחבריו. יהי זכרו ברוך״.

ישראל וולטוך
גמלאי מדא, חובש ונהג אמבולנס ישראל וולטוך זל צילום באדיבות מדא