עמותת "משפחה אחת", שמאז המלחמה שילשה את פעילותה, אירחה יום ריטריט ייחודי ל-25 מהקצינים הבכירים ביותר של "מרכז נפגעי צה"ל" שאמונים על הבשורות הקשות למשפחות נפגעי צה"ל והחללים. האירוע היווה הפוגה קצרה ותמיכה לבעלי התפקידים הקשים ביותר בצבא ההגנה לישראל

"משפחה אחת", שמשימתה היא לספק את כל סוגי התמיכה הדרושים לנפגעי טרור ובני משפחותיהם, מוצפת בפניות של אלפי משפחות שכולות, יתומים, פצועים ונפגעים נוספים. מאז ה-7 באוקטובר "משפחה אחת" נאלצה לשמור על התוכניות הקודמות שלה תוך התרחבות ומציאת דרכים חדשות להגיע לכל כך הרבה אנשים בכל כך מעט זמן. העמותה נאלצה למצוא דרכים חדשות לסייע בבעיות חדשות, כמו פתרונות למשפחות המפונות, ייעוץ למשפחות החטופים שעדיין בשבי, והלחץ והאתגר הגוברים לחיילי וחיילות צה"ל בעצמם. הארגון גם קיים אירוע לבני המשפחות בעיר מודיעין.

הקצינים התכנסו למפגש משותף מתוך מטרה לחזק אלה את אלה, לקבל ייעוץ ותמיכה מעובדים סוציאליים ולהשתחרר במעט משירותם המלחיץ והרגיש, בייחוד בימים אלה. היום, שהועבר בבית פרטי באזור קיסריה, כלל סדנאות, מפגשים חשובים עם אנשי מקצוע, ארוחת צהריים עשירה ושיעורי יוגה והתעמלות.

בתיה וינברג, רכזת אזור צפון של עמותת "משפחה אחת", שהייתה אחראית להפקת היום הייחודי אומרת: "הקצינים הללו זקוקים לטיפול; הם צריכים מרחב בטוח כדי פשוט להיות מסוגלים לדון במה שכל אחד מהם עובר, ולדעת איך להתמודד עם זה".

"חברי צוות הנפגעים לא נחו מאז ה-7 באוקטובר", סיפרה וינברג "כשהחלטנו לקיים את האירוע, לא יכולנו לדעת שבזמן שהם עצרו בכדי לקבל את התמיכה הנחוצה כל כך בעצמם,  ברגע אחד הם יצטרכו ליצור קשר עם 25 משפחות שכולות חדשות שהצטרפו השבוע למעגל השכול".

בתיה הוסיפה וציינה כי אמנם מדובר ביוזמה חדשה, אך היא בהחלט רק הראשונה מיני רבות. "דובר רבות על הרחבת שיתוף הפעולה והסיוע שלנו. לכולם היה ברור ששנים של עזרה וריפוי של משפחה אחת נותנים לנו כלים וידע שיכולים לעזור ליחידת הנפגעים. עבור משפחה אחת, זו גם הזדמנות עבורנו להכיר לאותם קצינים את מה שאנחנו יכולים להציע למשפחות שהם פוגשים. הם צריכים לעשות את העבודה הקשה הבלתי אפשרית הזו, הם צריכים להיות שם בשבוע כל כך קשה. ואז הם צריכים להמשיך הלאה. אנחנו נשארים עם המשפחות האלה עד סוף חייהם. אנו מקווים שתוך כדי מילוי משימתם המאתגרת הם יפנו אותנו ויסייעו לנו להגיע למשפחות מהר יותר וביעילות רבה יותר".

מרכז נפגעי צה"ל הוא חטיבה ייחודית של 1800 חיילים שתפקידה ליידע את משפחות הנופלים.  היחידה הוקמה בשנת 1948 אך הפכה ליחידה פעילה רק שנתיים לאחר מלחמת יום הכיפורים ב-1973, שגבתה את חייהם של אלפי ישראלים. עליהם מוטלת המשימה להודיע למשפחות הנופלים, ולאחר מכן להישאר בקבוצות של שלושה עם כל משפחה שכולה להלוויה ולשבוע השבעה.

אלונה סלומן היא הקצינה האחראית על מפקדת "מרכז נפגעי צה"ל" והיא גם תומכת וותיקה וחברת הוועד הכללי של "משפחה אחת".  "אני יודעת כבר הרבה זמן של'משפחה אחת' יש הרבה חוכמה וניסיון ועזרה לאנשים שנמצאים באבל עצום, לפגוש משפחות שבורות מאימה ומוות ולדבר איתן ברגעים הכי קשים שלהן. זו הייתה דרך לחלוק את החוכמה הזו עם קציני צה"ל שלקחו על עצמם את המשימה המאתגרת הזו".